mandag 12. mai 2014

Sorgarbeid: Bårebukett


Sorgarbeider for en tid siden, her har jeg laget min første bårebukett. Vi hadde vikar denne uka, og skulle jobbe med grupperinger i arbeidet, noe jeg føler jeg har klart. Noe spredd, med vilje for gjentagelse, og noe grupperinger.

Bårebukett er litt spesiellt å lage ettersom den som oftest skal ligge, og skal derfor ha en bakside. Du starter med å legge de første stilkene paralellt, for så å legge de videre i radial for å få blomstene ut til siden også. Det er viktig å ha godt med mellomstikk for å få luft mellom materialene og for å få buketten til å se stor ut. Dette dras godt ned i bindepunktet, og da får du et større volum, uten at det er en masse grønnt i buketten som et forstyrrende element.
Noe vi ofte bruker i bårebuketter er korsets proporsjoner. Dette mener vi med at buketten er lang(høy) og følger korset utover. Dette kan enkelt skapes ved å se en pyramide i buketten, hvor langsiden av pyramiden er nede, og spissen er øverst.

Jeg syntes det var morsomt å lage dette, og jeg gleder meg til å lage flere bårebuketter. Jeg syntes ikke det var så veldig vanskelig, men jeg syntes det mest vanskelige var å få ordentlig volum i buketten. Plasseringen gikk relativt greit, ettersom vi bruker radial teknikk på alt som ikke skal være rett opp.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar