fredag 6. september 2013

Dekorasjon 6/9 - Åpent hjerte


Idag fikk vi en ny oppgave, og oasishjertene våre hadde kommet. Det var et lite, åpent hjerte som vi rett og slett skulle fylle. I oppgave-teksten stod det at vi skulle selv velge mellom klassisk stil og dekorativ stil og med utvalget vi hadde i blomster, valgte jeg ganske lett å gjøre det i dekorativ stil. Vi skulle nemlig ta blomster fra de andre dekorasjonene vi hadde på kjøla og bruke disse. Vi fikk ikke lov til å bruke noen nye blomster med stilk, da disse skal brukes til en annen stil neste uke.


Dette er altså det vi startet med og videre hadde vi i mine øyne ganske så frie tøyler.

Jeg føler jeg har erfart at det lønner seg ganske bra å tenke litt igjennom hvordan du vil at sluttresultatet skal se ut. Selvom jeg ikke klarer å se for meg 100% hvordan det kommer til å bli, så kan jeg skape meg noen tanker, se igjennom materialene jeg har å jobbe med og prøve å forestille meg hvordan jeg må jobbe for å komme nærmest mulig resultatet jeg ønsker.

Jeg føler også at jeg begynner å mestre bedre fargekombinasjoner og å skape kontraster, samt å få frem de formene jeg vil. Slik som i dette tilfellet, så skulle vi forholde oss til hjerteformen, og klare å bevare den når arbeidet var ferdig. Dette føler jeg at gikk ganske bra, det er som sagt bare å tenke litt ekstra over hvordan en skal jobbe før man setter i gang.

Du kan desverre skimte litt av pappen på hjertet inne, i spissen på hjertet, ellers så føler jeg at jeg har klart å skjule både papp og oasis ganske godt.
De fleste materialene sitter ganske godt fast i oasisen, selvom noe av det grønne desverre sitter litt løst.
Jeg kan ikke selv finne noen materialer som er klemt, så selv mener jeg at den delen er utført ganske bra. Desverre måtte jeg kutte hull i det ene bladet for å få stikket inn en blomst, men allikevel er dette skjult, så det er ikke noe som påvirker resultatet.
Etter min mening er materialene snittet godt, med rene skråsnitt. Så spisse og perfekte som mulig.

Som jeg sa tidligere så er hjertet mitt i dekorativ stil, og dette mener jeg fordi hjertet er dekket av frodighet, jeg har store mengder med blomster og mange sorter.
Proporsjonene i dekorasjonen min mener jeg selv er ganske gode. Mengden blomster og høyden blomster føler jeg selv er tilpasset formen på hjertet for å få den best mulige formen. De største blomstene er satt i enten inne i buene eller oppå ned mot spissen for å ikke forstyrre formen, men heller hjelpe den å formes, samtidig som at utkanten av buene er fylt inn med tette, små nelliker for å følge formen mest mulig. Det samme er også satt nederst i spissen, der også for å fremheve at den er spiss. Hullet i midten er også godt tydelig, samtidig som jeg har gjort mitt beste for å både beholde det, og skjule oasis/papp.

Selv må jeg si at jeg faktisk ble ganske fornøyd, så jeg gleder meg til å få lov til å ta med denne hjem og ha den på stue-bordet mitt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar