onsdag 25. september 2013

#2/3 Stor oppgave: Krans fortsettelse


Forrige innlegg om krans, hvordan jeg startet for å komme hit finner du ved å klikke her.

På bildet over er jeg (endelig) ferdig med å nåle salalblader som tar lang tid og mye tålmodighet, men jeg må helt ærlig si at jeg liker resultatet. Bladene er nålet på samme måte som jeg viste bilder av i forrige innlegg.
På dette bildet kan du se godt hvor jeg ikke har klart å være like nøye med bladene, og på dette punktet valgte jeg å dekorere, for å skjule "feilene" mine.


Skissetid etter å ha vert ute å hentet noen grener med røde blader og svarte bær, utgangspunktet mitt er i den første skissen(til venstre) hvor jeg har solsikken i hovedfokus, og bygger utifra det.


For å dekorere kransen har jeg brukt spekkenål til å sette i solsikken og brudesløret, mens greinene og bærene har jeg stiftet enkelt på med kramper i ståltråd. Jeg føler selv at arbeidet er godt teknisk utført, da salalbladene er godt plassert, de skjuler stort sett nålene på bladene under, samt at bladene ligger riktig vei. På dekoren fikk jeg testet ut flere teknikker, samtidig som at jeg klarte å feste alt godt. 
Kompetansebevisene føler jeg også at jeg har mestret, da jeg nå vet hvordan man kan dekorere en krans på ulike måter, jeg kjenner til kransens proporsjoner og profiler og jeg kan flere teknikker for å legge grønt på et kranseunderlag. Jeg har også hovedpunktet innenfor 3/4 av kransen, som er innenfor oppgavens kriterier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar